onsdag den 10. oktober 2012

Gode vibrationer

Sofie ringede.

- Du former selv dit liv.

Haps. Den åd jeg råt.

Og så tog jeg tilløb.

- Sofie...? Kan du hjælpe mig ud af den ring jeg går rundt i, som er blevet så tyndslidt nu, at jeg blot skal række ud, for at bryde den?

One small step for man.......

- Selvfølgelig skat. Godt gået! Hvad kan jeg gøre?

- Hjælpe mig med at finde et arbejde. Jeg skal ud, igang, og føle, at jeg kan bruges til noget.....På en god måde.

- Skat. Jeg er på det! Noget specielt ellers? Nu når du ved, at du bare kan åbne munden og bede om det, du vil have?

- Jeg skal starte stille. Ikke for meget stress og for store forventninger...og så vil jeg arbejde sammen med mennesker der løfter og har overskud.

Bare dét at sige det højt og ikke være bange for at blive skudt ned.

Kunne høre hende nikke, smilende i røret. Og så satte hun himmel og jord i bevægelse.

Hun ringede til sagsbehandleren på den skole jeg gik på, for at få skovlen under min angst. En skole, jeg vil have med i en takketale engang.

Om lidt skal jeg til møde derhenne! Tænk engang.

Var der ikke noget med, at gode vibrationer, har det med at vende tilbage?

Anyhu.

Kan mærke, at jeg er nervøs. Har efterhånden lært, at det er naturligt. Så jeg husker at trække vejret og mærke angsten banke på. Jeg lukker den ikke ind og jeg bruger heller ingen kræfter på, at holde den ude.

Ikke alle sagsbehandlere er på vej ud af døren Leise.

Nå nej.

Jeg former mig en god oplevelse.

For jeg er fyldt med gode vibrationer.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar