onsdag den 17. oktober 2012

Har fået arbejde!

Da jeg blev alene, kom jeg til at tænke over, hvad jeg havde sagt til min mor, da jeg, uden at tænke over det, kastede de tre eksempler på bordet.

At min kæreste hedder Magnus, at jeg skal studere antropologi og arbejder som receptionist på et imaginært hotel i Guldsmedegade.

Det kunne have været sandt...

Magnus var jo min kæreste. I 8 dage. Og vi har jo egentlig ikke gjort det forbi. Selv om han (51 % sikkert) holder i hånd med en langbenet og langhåret brunette. Og set i bakspejlet, sikkert gentager samme historie som Pikhovedet jeg engang datede, dumpede, datede og dumpede.

Antropologi....bliver måske en realitet. Faktisk bliver jeg mere og mere glad i låget, når jeg læser om uddannelsen. Og så er jyllands hovedstad, SÅ heldig at udbyde den af slagsen, som tiltaler mig mest!
                                                 
                                                       Århus - København
                                                           1    -    0

Mit arbejde....Dagen kom. Jeg har fået et!
Fordi Leise er et menneske, der er kommet så langt, at hun tør tage et. Også selv om genertheden, koldsveden, hjertebanken og den vaklende tro på sig selv, står på spring rundt om hjørnet. Klar til at........ hvad? At skræmme hende. Så hun løber væk. Gemmer sig under dynen og sover dagene væk. Ængstelig for alting. Men i bund og grund kun en ting. At vise hvem hun er, når hun tror, at hun mister kontrollen og skal dø.

Så jeg har sagt ja!......til at stå op klokken kvalme i morgen tidlig. Alle veje fører nemlig til Storcenter nord. Åbenbart også min.

Det er ikke mit drømmejob. Det behøver det heller ikke at være. Det eneste jeg behøver er, at være er tryg nok. Og lige nu, er der intet der skræmmer mig ved, at skulle sætte varer på hylder.

Føtex here I come!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar