onsdag den 22. februar 2012

Jeg gider ikke dagen og dagen gider ikke mig

Allerede inden jeg vågnede, mærkede jeg, at jeg ikke gad stå op.

Dagen er som én stor, tung dyne der ikke vil slippe.

Uden farver, uden vame, uden lyst og uden udsigt til noget som helst.

Jeg gav det et forsøg. Jeg stod op.

- Der skal bare hul på dagen Leise. Det skal nok gå. Sæt dig noget for, og du har noget at tage dig til. Lav en plan for dagen og dagen laver sig selv. Der er altid noget at stå op til.....................?

Jeg slog min lilletå, da jeg stod ud af sengen, hældte ymer i kaffen og da jeg endelig havde brugt mine sidste kræfter på, at lave endnu en kop kaffe, hældte jeg det ud i sofaen.

Jeg gider ikke dagen og dagen gider ikke mig. Vi misforstår hinanden.

Jeg går i seng og sover det hele væk.

Godnat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar