mandag den 16. april 2012

Bollehår, Teddybjørn og en enkelt nar.

Bine kom - og hun havde taget en veninde med? Sin nye, gamle veninde? Jeg kalder hende Bollehår. Havde hårlak med i sin taske og en kam. Desuden tjekkede hun sin make up, sådan cirka 6-7 gange i løbet af den time hun var hos mig.

Det slog mig sku lidt af pinden. For helt ærligt. Har aldrig hørt om hende, det var ikke aftalt og Bine var ikke sig selv. Kender I det, når man får den følelse: Okay de har noget sammen, som jeg ikke er en del af og bliver det aldrig? Men jeg stolede på min veninde. Hun er jo Bine og jeg har kendt Bine siden... den historie har jeg fortalt.



Bollehår fortalte om en privat fest, med DJ og gratis drinks. Og selv om jeg lige har fået diagnosen, socialfobi, tænkte jeg what the heck. Kunne godt bruge et dansegulv, noget god musik og en enkelt drink eller to... På det tidspunkt var de to glade og imødekommende... veninder......


Ankom til fyldt lejlighed, fik en lunken øl i hånden og så Bine og Bollehår forsvinde i mængden. Okay, tænkte jeg. Jeg cruiser lidt rundt, ser cool ud og finder frem til BogB. De skulle sikkert ud og danse.


Jeg havde ret. De dansede. Med hinanden. Og samtlige mænd OG kvinder, gloede, uden at se ud som om de gloede. Hvorfor er det man ikke bare glor, med åben mund - åbenlys, forarget?!?! Hold kæft en forestilling. Er nu i tvivl om Bollehår og Bines bekendtskab. Ikke overrasket. BARE I TVIVL.


Nå, men de fandt et bord og jeg møvede mig hen til dem. Fik elevatorblikket af Bollehår og intet af Bine. Jeg var helt klart ikke velkommen i den nyoprettede klub, MEN jeg satte mig alligevel. Som en lille hund. Trofast over for sin herre. Gratis drinks my ass! Og for at gøre aftenen perfekt, opdagde jeg nu.....som et mareridt i slowmotion, at min "bedste ven", teddybjørnen, var inviteret og havde retning MOD MIG!!!


Hvem helvede render rundt i bamsekostume for sjov!??!?!?


Panikken bredte sig som lynild. Jeg så mig selv løbe skrigene væk, men blev siddende. Mundlam. Naglet fast til stolen.


En fyr kom forbi, bød ham op til dans og jeg var ham dybt, DYBT taknemmelig. Så vi dansede og jeg begyndte at slappe af. Indtil naren læner sig ind mod mig og hvisker - Dine patter er for vilde.........!???!?!?! 


Af en eller anden årsag blev teddybjørnen min redning. For da jeg vender mig om for, at forlade planeten for evigt, støder jeg direkte ind i maven på.... ja, ham. I det fjerne hører jeg naren råbe et eller andet, som jeg vælger at overhøre og lige dér, kan jeg ikke længere holde tårene tilbage.


I de ti sekunder jeg blev til festen, fandt jeg ud af.


1. Teddybjørn slog nar i gulvet.
2. Bine og Bollehår havde forladt festen.
3. Min lorte søndag tog sin begyndelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar