onsdag den 14. november 2012

Mor, far og børn.

JEG SKAL VÆRE FAR!!!!

Det føles som at have tøjkrise, fem minutter inden man skal ud af døren. Bare 100 gange større. Måske tusind...

Dagen efter vi mødte hinanden i Føtex, ringende Bine på min dør.

Vi græd en hel masse. Bine råbte også. Men mest af sig selv....Over alt det alkohol hun har drukket, alt det halvhjertede pis hun har lavet og alt den smerte hun har kastet op.

Og jeg trøstede som jeg plejede, men denne gang var det anderledes. For Bine kunne tage i mod det, uden at skubbe mig væk. Hun var bevidst over min rolle og hendes egen rolle, i vores fælles historie. Hun var bevidst over mange ting....Fordi jeg havde sagt alt det klogepis, som hun kaldte det. Dengang. Og fordi jeg havde ment det. Og fordi hendes far havde været på druktur igen og ovetrådt hendes grænser, igen. Og så havde hun sagt det samme til ham, som jeg havde sagt til hende. Og nu sejler han i sin egen whiskey og øl sø og det har Bine det godt med.

For nu skal hun være mor. Og så må man jo hellere blive voksen...Og så var det at hun var kommet i tanke om, at hun stod og manglede en far...Og det skulle jeg tage som en stor kærlighedserklæring.

Og helt ærlig. Det gjorde jeg også!!!

Så hallo verden!

Fra den 22 oktober og frem, har jeg aflyst alle aftaler i min kalender.

FOR JEG SKAL VÆRE FAR!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar