mandag den 22. oktober 2012

Forbrugersamfundet længe leve! HURRA?

De sidste par dage, som har været de første dage i mit arbejdsliv, har været et bombardement af indtryk.

Storcenter Nord! Sikke et gedemarked!!!

Og ved du hvad? Det er fyldt til randen med mennesker. Hele tiden!!!!

Hvad laver alle de mennesker der?

Det skal jeg fortælle dig.

De spiser...
I en zombie lignende tilstand, slæber de deres blegfede kroppe og deres afkom, rundt og rundt i et gråt og kunstigt, kanellugtende, neonbelyst center og propper i kæften!

Hvorfor? Fordi de er ligeglade? Fordi de hygger sig? Fordi de kan?

Og et eller andet sted, sidder der nogle mennesker og klapper af hinanden, fordi endnu et hold, er bukket under for "mer salgs" fælden. UDEN AT VIDE DET!!!

Ved du hvad, du kan?

Du kan købe en masse E numre, forklædt som pølsehorn, bagt af en fake bager. 5 stks. til 30 kroner og ungerne eeeelsker det! Et højt betalt menneske, med forstand på krejleri, har været så strategisk snedig, at placere bageren, så den ligger klisteret op af Føtex. Det skaber kaos. Men det er sku da lige meget, for man kan altid liiiige købe en kage til kaffen.

Når man så endelig er kommet ind i Føtex. Kan man købe tre flasker dyr, DYR rødvin, til UNDER halv pris! Og de står ikke i vin afdelingen. Naaaaj da. De står lige når du kommer ind i Føtex! Midt i mellem plastik skoene, som ser dyre ud, men som KUN koster 48 kr!!! Og det kan man jo ikke gå glip af, kan man vel! Og så kan man jo liiige så godt købe tre par. Når nu man er så heldig!

Forholddaophvorerdetbilligtogsåunderkrisentænkengangdeterjo NÆSTEN GRATIS.....Føtex! Jeg tror du elsker mig....!

14 dage efter, bliver det hele smidt ud, så der kan gøres plads til endnu mere billigt og fuldstændig ligegyldigt lort. I fem forskellige varianter!  Som FOLK KØBER!?!?!?!?

Og jeg skal være ligeglad. Jeg skal gøre mit arbejde. Indskærpe mit fokus. Så jeg ikke bliver bange, for det jeg ser. Så jeg kan være her og ikke har lyst til at råbe SÅ VÅGN DOG OOOOOP!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar