tirsdag den 12. juni 2012

Mozart er død

Der stod vi så. Far, dukken og jeg. På dyregravpladsen i Viby. Dukken havde syet min far et sørgebind med velcrolukning og jeg var usikker på, om jeg skulle græde eller grine...

Det var min første begravelse nogensinde.

Kære Mozart. 
Jeg vil aldrig glemme din larmende vejrtrækning og dit mopsede, lidt forskrækkede ansigstudtryk.
Mahler, Strauss, Wolfgang A. Mozart og Gamle Ole vil for altid minde mig om dig.
14 år! Det er godt gået gamle dreng.
Jeg kommer nok til at savne dig.

Far græd stille, diskret og blev stående, da dukken og jeg gik hen til bilen. Vi spiste frokost i stilhed og bagefter gik min far op på sit kontor og kontaktede sit netværk.

Mozart er død og nu vil min far have en dyregravplads i Risskov.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar